اخبار مهمانتخاباتکمیسیون برنامه و بودجه

عقلا درباره وعده‌های پوپولیستی نامزدها روشنگری کنند

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است برخی از شعارهای نامزدهای ریاست جمهوری، پوپولیستی همراه با عوام فریبی است و همه عقلا باید در برابر چنین رفتارهایی روشنگری کنند.

بهروز محبی نجم‌آبادی با اشاره به وعده‌های اقتصادی و معیشتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی نامزدی می‌خواهد وعده‌ای بدهد این وعده باید عالمانه، مستند و مبتنی بر واقعیات کشور باشد در حالی که با مشاهده رفتار تبلیغاتی بعضی از نامزدها، سخن شهید مدرس متبلور می‌شود که فرمودند بعضی در کلاس اول سیاست هستند و کلاس اول سیاست هم عوام‌فریبی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: رفتارهای پوپولیستی و دادن قول‌های نادرست، بی‌احترامی به شعور مردم است و وظیفه کسانی که عقلانیت در ادامه امور را دنبال می‌کنند،  این است که با روشنگری و تنویر افکار عمومی در برابر چنین رفتارهایی بایستند تا افکارعمومی و مردم اسیر این وعده‌ها نشوند.

نماینده مردم سبزوار با اشاره به وعده یکی از نامزدها مبنی بر پرداخت وام ۵۰۰ میلیون تومانی به زوجین گفت: نامزدی که چنین وعده‌ای می‌دهد باید این را موضوع را هم به مردم بگوید که وام ۵۰۰ میلیونی با چه بازپرداختی قرار است، داده شود؟ مگر دوستان اطلاع ندارند که میزان حقوق پرداختی در کشور بسیار پایین است و تعداد قابل توجهی از جامعه زیر خط فقر هستند.

محبی با توصیه به نامزدهای انتخابات که بهتر است به جای شعارعوام فریبانه برنامه‌های خود را در حوزه اشتغال و تولید توضیح دهند، عنوان کرد: دولت آینده باید بر روی اشتغال مولد، تولید موثر و صادرات دقیق و حساب شده کار کند تا تولید در کشور رونق بگیرد. در چنین شرایطی دیگر نیاز به دادن وام نیست بلکه خود فرد کار کرده و برای خود درآمد ایجاد می‌کند.

نماینده مردم سبزوار در عین حال گفت: برخی از وعده‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری الگوبردای از گذشته است. این الگوها در مقطع زمانی کنونی جواب نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های کشور با بهره گیری از جوانان متخصص و باهوش در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی وظرفیت‌های کشور را بررسی می‌کنند و بسیاری از آنها تجارب موفق دیگر کشورها را نیز مطالعه کرده و اطلاعات دقیقی در این زمینه دارند و بهتر است از ظرفیت این جامعه نخبه کشور استفاده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد:‌ بر اساس آماری که دیوان محاسبات درباره اجرایی و عملیاتی شدن قوانین کشور می‌دهد، ‌ به نحوی است که نشان می‌دهد باید در اصلاح قوانین، حوزه نظارت و تنقیح قوانین به صورت جدی کار کرده و قوانین اضافی را در جمهوری اسلامی حذف کنیم تا اصل شفافیت در کشور حاکم شود.

محبی یادآورشد: در واقع اداره کشور باید به نحوی پیش برود که هر جا پولی است، شفافیت هم ایجاد شود. این پول نیز تا رسیدن به ذینفع نهایی باید در مسیر روشن حرکت کرده و استخدام‌ها نیز علنی و رسمی و بدور از سفارش انجام شود تا ‌اعتماد عمومی بازسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ، رفع بی‌اعتمادی عمومی، در بخش اقتصاد ایجاد اشتغال مولد، در مقوله سیاسی دوری از عوام فریبی همراه با راستگویی ومبارزه با دروغ از جمله نکات مهمی است که نامزدهای انتخابات و رییس جمهور آینده باید مد نظر قرار دهند.

منبع: خانه ملت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا