اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

مدیرکل کمیته امداد در پاسخ به خبرنگارما: ایجاد ۴۷۰۰ فرصت شغلی/اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد

نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در پاسخ به خبرنگار آستان بهارستان گفت: چهار هزار و۷۳۲ فرصت شغلی و حدود ۵۰۰ کاریابی توسط کمیته امداد قم ایجاد شده است.

نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با عنوان «اشتغال و کارآفرینی» برگزار شد.

ایجاد چهار هزار و۷۳۲ فرصت شغلی توسط کمیته امداد قم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در پاسخ به سوال خبرنگار آستان بهارستان مبنی براینکه چند درصد از مددجویان توانسته اند کارآفرینی کنند و برای چه تعداد از مددجویان کار ایجاد کردند؟ گفت: چهار هزار و۷۳۲ فرصت شغلی و حدود ۵۰۰ کاریابی توسط کمیته امداد قم ایجاد شد که حدود ۳۰ درصد خانواده ها را شامل می شود.

محسن مسعودیان راد افزود: دو هزار و۶۰ طرح اشتغال اجرا کرده که دو هزار و۷۲ نفر (شامل کارآفرین و مددجو) در آن ها مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار طرح مطرح و ابلاغ شده که از این تعداد پنج هزار طرح تحت نظارت کمیته امداد است و همه کارآفرین و از خانواده های تحت پوشش هستند.

وی اظهارداشت: در سال جدید شش هزار و۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

اشتغال اولویت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آستان بهارستان مبنی براینکه به منظور اشتغال پایدار و ایجاد مشاغل کارگاهی چه اقداماتی انجام شده است؟ اظهارداشت: کمیته امداد سال گذشته ۱۰۷ میلیارد و امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که اشتغال اولویت ما است زیرا اگر مشکل اشتغال برطرف شود مشکل اعظم جامعه حل می شود.

وی افزود: دنبال این هستیم که بانوان با شاغل شدن و درآمدزایی بتوانند قدرت اقتصادی کسب کنند.

وی با اعلام این خبر که ۴۵ درصد بانوان با دریافت تسهیلات ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی شغل ایجاد کردند؛ گفت: همین که وارد عرصه کسب درآمد می شوند باید مورد تقدیر و تشویق قرار گیرند.

مسعودیان راد گفت: همچنین ۵۵ درصد آقایان توانستند با دریافت تسهیلات وارد عرصه کسب و کار شوند.

وی افزود: نبود ثبات اقتصادی و مشکلات جانبی که کارخانه های بزرگ را به تعطیلی کشانده و به عنوان مثال یک باکس چوب ما بیش از یک سال در گمرک ماند و با کلی رایزنی و هزینه تحویل داده شد که دیگر از بین رفته بود.

وی تصریح کرد: با این شرایط اقتصادی و نبود هماهنگی ها، وجود یک کارآفرین برای ما معجزه آفرین است.

مددجویی که ۵۰ نفر را تحت پوشش قرار داده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: یک خانم که با حمایت کمیته امداد شروع به کار کرد هم اکنون ۵۰ کارگر را تحت پوشش قرار داده است

وی با تاکید براینکه باید از همه فرصت ها درخصوص اشتغال آفرینی حمایت کنیم؛ گفت: مهندسی معکوس فقر با پرداختن به مساله ازدواج همراه با پیوست اشتغال محقق خواهد شد.

وی از طرح های روستایی هم خبر داد و گفت: کهک به عنوان شهرستان کارآفرین و جعفریه به عنوان محور اشتغال و کارآفرینی و یک روستا به عنوان روستای بدون بیکار تبدیل می شود.

مسعودیان راد طراحی مشاغل دانش بنیان، برگزاری رویدادهای کارآفرینی، ایجاد و سامان‌دهی مشاغل فرهنگی، بهره‌گیری از توان علمی مجامع علمی و حوزه‌های علمیه در اشتغال حضور در فضاهای نمایشگاهی و بالا بردن توان استان در توسعه اشتغال روستایی و ایجاد اشتغال از منابع خیرین را از جمله برنامه‌های محوری برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سال جدید معرفی کرد.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از مهم‌ترین حلقه‌های توانمندسازی است، بیان کرد: باید با آموزش‌های پایدار نیروهای یدی را به نیروهای فکری تبدیل کنیم و در سایه تعامل با مراکز فنی و حرفه‌ای انواع آموزش‌ها و مهارت‌های تخصصی را برای مددجویان مدنظر داریم.

کمترین انحراف در تسهیلات کمیته امداد

وی بیان کرد: کمترین انحراف را در تسهیلات کمیته امداد داشتیم.

رمضان بهترین فرصت برای فقرزدایی

وی اظهارداشت: رمضان بهترین فرصت برای کارهای زیربنایی و فقرزدایی است و از سایر نهادها هم می خواهیم در این مسیر ورود کنند.

کمک سه میلیارد تومانی مردم قم در ماه رمضان

مدیرکل کمیته امداد قم با توجه به گذشت یک هفته از ماه رمضان، آماری از کمک های مردمی ارائه داد و گفت: سال گذشته حدود سه میلیارد تومان از فعالیت های ماه مبارک رمضان جمع آوری شد که امسال بالغ بر هشت میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

برآورد پرداخت سه میلیارد تومان فطریه توسط مردم قم

این مقام مسئول استان قم اظهارداشت: مردم قم سال گذشته یک میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند؛ درسال جاری نیز تاکنون دو میلیارد واریز شده که تصور می کنم تا پایان سال به بیش از سه میلیارد تومان برسد و بتوانیم طرح هایمان را برای نیازمندان اجرا کنیم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا