اخبار مهمکمیسیون فرهنگی

هفت هزار شرکت دانش‌بنیان تحت حمایت هستند

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز هفت هزار شرکت دانش‌بنیان دایر است که در سال ۱۴۰۱ شتاب خوبی گرفته‌ و چون سیستم مدیریت کشور از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند قطعا در سال جاری اثرات آنها ملموس‌تر است.

اثرات شتاب کمّی و کیفی 7 هزار شرکت دانش‌بنیان امسال ملموس‌تر است

سید علی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از کارکردهای مهم شرکت‌های دانش‌بنیان ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تولید، تولیدات دانش‌بنیان و ایجاد ارزش افزوده است و از این طریق می‌توان در راستای تولید و خلق ثروت گام‌های سازنده و اثرگذاری گام برداشت.

وی با بیان اینکه نگاه مدیران دولتی به شرکت‌های دانش‌بنیان همانند گذشته نیست، افزود: با توجه به اینکه ظرفیت‌ها و توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای مدیران اجرایی به اثبات رسیده، دولتی‌ها دیگر مانند گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌نگرند و حساب ویژه‌ای برروی این شرکت‌ها باز کرده‌اند و چون مدیران دولتی و صاحبان صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان را باور کرده‌ و به آنها ایمان آورده‌اند تولیدات این شرکت‌های هم به صورت کمی و کیفی ارتقای بالایی پیدا کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اگر امروز حدود ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور دایر است و در سال ۱۴۰۱ هم شتاب خوبی گرفته‌اند و بر تعداد آنها افزوده می‌شود، نشان‌دهنده این است که سیستم مدیریت کشور از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و اگر حمایتی وجود نداشت، همین تعداد شرکت هم تشکیل نمی‌شد و معدود شرکت دانش‌بنیان هم دچار ورشکستگی می‌شدند.

یزدی‌خواه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه کاهش هزینه‌های تولید، صرفه‌جویی، بازاریابی و غیره می‌توانند به صنایع بزرگ و صاحبان صنایع کمک شایانی کنند ولی در مجموع اثرات این شرکت‌های در سالجاری ملموس‌تر از گذشته است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا