اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

مدیرکل میراث فرهنگی قم: استان قم نیازمند ۱۰۰هتل/زنان مومن رهبری گردشگری قم را به عهده گیرند

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ با توجه به فرارسیدن هفته گردشگری، ساعت هشت صبح امروز زنگ گردشگری در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه(س) در خیابان ۱۹ دی(باجک)، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، معاون گردشگری و مدیرکل آموزش وپرورش منطقه یک استان نواخته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم دراین مراسم اظهارداشت: ماشین در جامعه صنعتی جای انسان را گرفته و اشتغال کمتر شده اما گردشگری به صنعت درآمدزا در کشورها تبدیل شده و به راحتی می تواند جایگزین نفت در کشور ما شود.

علیرضا ارجمندی افزود: تفاوت صنعت گردشگری با سایر صنایع این است که اشتغال آفرینی در آن زیاد است.

وی با بیان اینکه استان قم در زمینه بومگردی ضعیف است و تنها دو منطقه بومگردی دارد، گفت: از ضعف های استان قم در معرفی و جذب مردم در بخش بومگردی این است که کمتر کسی در قم به سمت سفرهای بوم گردی رفته است.

وی گفت: گردشگران زندگی روستایی بدون ماشین را در منطقه ای روستایی تجربه می کنند و از غذاهای محلی و محیطی آرام استفاده می کنند که استان های اصفهان، یزد و شیراز گردشگران خارجی زیادی را جذب این مناطق کردند.

ارجمندی با بیان اینکه سالانه میلیون ها گردشگر وارد استان قم می شود، گفت: تاسیسات گردشگری خوبی در استان شکل گرفنه و هم اکنون ۶۰ هتل موجود است که باید حداقل ۱۰۰ تای دیگر به آن اضافه شود.

وی ادامه داد: بدون تبلیغ و بازاریاب به دلیل وجود حرم حضرت معصومه سلام الله علیها سه ماه است تخت در استان قم پیدا نمی شود.

این مقام مسئول در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه تبلیغ فرهنگ دینی قم با گردشگری دینی محقق می شود، گفت: باید زنان مومن رهبری گردشگری قم را به عهده گیرند زیرا اگر خانم های شیعه ولایی مومن، محجبه، با اخلاق و با ادب رهبری گردشگری استان را به عهده گیرند می توانند جایگاه خوبی به گردشگری مذهبی قم بدهند و گردشگری دین مدارانه محقق می شود.

وی تصریح کرد: خوب و بد بودن گردشگری با رهبران و راهنمایان آن شناخته می شود و گردشگری در برخی کشورها فساد آور و فساد زا است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر در پیاده روی اربعین گفت: این پیاده روی به عنوان یک جشنواره و همایش گردشگری است که تنها نوع گردشگری است که خدمت رسانی دارد زیرا صنعت گردشگری به دنبال منفعت است.

کسی که دین و تاریخ کشورش را بشناسد به اصول آن جسارت نمی کند

مدیر آموزش و پرورش منطقه یک هم دراین مراسم با تبریک شروع سال تحصیلی و آغاز هفته گردشگری اظهارداشت: در قرآن هم گردش در زمین و امر به سفر آمده است.

عبدالله صادق خانی بازگشایی مدارس پس از ۳۰ ماه را باعث خرسندی دانست و گفت: آشنایی با میراث فرهنگی سبب می شود ریشه خود را بشناسیم زیرا اگر کسی دین و شان و تاریخ کشور خود را بشناسد به قرآن، پرچم و تاریخ و تمدن کشور خود پشت نمی کند.

وی با بیان اینکه مدرسه کانون تحول و افزایش آگاهی و بصیرت است، افزود: کسانی برای اسلام و پرچم جان خود را گذاشتند و جسارت های صورت گرفته در اغتشاشات اخیر نشان می دهد آن افراد ریشه و بن خود را نمی شناسند و هدفی جز تجزیه و سوریه سازی ایران ندارند.

قدمت قم سه برابر تخت جمشید اما کمتر شناخته شده

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم هم دراین مراسم اظهارداشت: بوم گردی ایران توسط یک خانم اداره می شود و حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان یک بانو شهرتی ایجاد کرده که از سراسر دنیا به قم می آیند لذا خانم ها می توانند حضور فعال در بخش گردشگری داشته باشند.

الهام نداف نیا افزود: تخت جمشید با دوهزار واندی سال عمر شهرت همگانی پیدا کرده اما قم تاریخ هفت هزار ساله دارد و اسم قم و زعفران آن در شاهنامه آمده اما آثار شاخص آن حتی در بین مردم این شهر شناخته شده نیست.

این راهنمای گردشگری استان بیان کرد: گردشگرانی که به استان قم می آیند تحقیقات زیادی انجام می دهند لذا نیازمند راهنمایان گردشگری با اطلاعات قوی هستیم و برای ارتباط با گردشگران آموزش زبان انگلیسی و عربی در قم ضروری است.

زنگ هفته گردشگری درقم نواخته شد

در پایان زنگ آغاز هفته گردشگری توسط مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور ۱۰۰ دانش آموز مدرسه فاطمه سلام الله قم نواخته شد و از چند دانش آموزی که به سوالات گردشگری پاسخ دادند تقدیر شد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا