اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

علاقه، استعداد و نیاز آینده جامعه سه رکن مهم در هدایت تحصیلی دانش آموزان

آستان بهارستان؛ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم اظهارداشت: علاقه، استعداد و نیاز آینده جامعه سه رکن مهم در هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

جلسه مشترک معاونت آموزش متوسطه و معاونت پرورشی وفرهنگی با رویکرد بررسی راهکارهای هدایت تحصیلی متناسب با علائق دانش آموزان و ظرفیت رشته های تحصیلی و نیاز جامعه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور کریمی بیرانوند معاون متوسطه و حجت الاسلام امینیان معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم تشکیل شد.

دراین جلسه آخرین تغییرات مربوط به سامانه هدایت تحصیلی، پرسش نامه های مرتبط و امتیازهای نهایی هر یک از عوامل مؤثر در هدایت تحصیلی ابلاغ شده از وزارت آموزش و پرورش توسط معاون پرورشی و فرهنگی تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون آموزش متوسطه استان دراین جلسه با تأکید بر اهمیت هدایت تحصیلی در آینده شغلی، یکی از مهمترین تصمیمات زندگی دانش آموزان را انتخاب رشته مناسب دانست.

وی افزود: انتخاب رشته می بایست بر اساس سه عامل بسیار مهم ، علاقه، استعداد و نیاز آینده جامعه صورت پذیرد و فرایند هدایت تحصیلی فرایندی است که به دانش آموزان کمک می کند تا مسیر آینده شغلی و سرنوست خود را بهتر انتخاب کنند.

اردوهایی با محوریت آشنایی با رشته های مختلف

وی عنوان کرد: در طول سال تحصیلی جاری با تفاهم نامه هایی که با مراکز صنعتی مرتبط با رشته های هنرستانی منعقد گردید سعی ما در ایجاد و ارتقای کیفی ظرفیت های موجود در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش بوده و اردوهای راهیان پیشرفت نیز با همین هدف برنامه ریزی شده و درحال اجراست.

کریمی گفت: این اردوها با محوریت دانش آموزان پایه نهم به منظور آشنایی بیشتر با رشته های مختلف و کاربرد آنها در صنایع و بازار کار مورد نیاز استان و ایجاد انگیزه در آنان برنامه ریزی شده است.

معاون متوسطه استان با بیان اینکه هدایت تحصیلی از ارکان مهم در تأمین آینده شغلی دانش آموز و اشتغال استان است، افزود:  براساس سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش تمرکززدایی از رشته های شاخه نظری به شاخه فنی حرفه ای و کاردانش از محورهای اصلی و مهم توسعه متوازن به شمار می آید و امیدوار هستیم ایجاد ظرفیت لازم دراین رشته ها، همچنین  فرهنگ سازی در بین دانش آموزان و به ویژه اولیای محترم صورت پذیرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود  توانمندسازی دبیران و مشاوران آموزشگاه ها در نحوه هدایت تحصیلی و اطلاع رسانی به آنها در رابطه با ادامه تحصیل دانش آموزان با توجه به تغییرات جدید در آزمون سراسری و تأثیر قطعی معدل در آزمون سراسری و نیاز بازار کار به رشته های مختلف را ضروری دانست.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا