اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

طلاب ایده های آموزش وپرورشی خود را در رویداد «زنگ بهشت» ثبت کنند

نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نشست خبری مشاور وزیر و دبیر ستاد همکای های حوزه علمیه و وزارت آموزش وپرورش حجت الاسلام والمسلمین حمید نیک زاد با موضوع تشریح فراخوان «رویداد ملی زنگ بهشت» ویژه ایده های خلاقانه طلاب فعال در آموزش و پرورش در سالن جلسات دبیرخانه ستاد همکاری ها در قم برگزار شد.

دبیر ستاد همکای های حوزه علمیه و وزارت آموزش وپرورش دراین نشست اظهارداشت: با هدف همکاری هر چه بیشتر بین نهادهای حوزوی با وزارت آموزش وپرورش که موثرترین و طویل ترین وزارتخانه است وارد عمل شده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حمید نیک زاد با بیان اینکه در سال های اخیر کوتاهی هایی درخصوص همکاری بین نهادهای حوزوی و آموزش وپرورش رخ داده است، گفت: پس از انقلاب اقدامات موثری انجام شده اما آنگونه که انتظار است همکاری ها بین حوزه و آموزش وپرورش نبود لذا امیدواریم با استفاده از خرد جمعی و استفاده از ظرفیت علما بتوانیم اثرگذاری مناسب‌تری را درراستای تربیت و تزکیه دانش آموزان داشته باشیم زیرا همانگونه که امام خمینی(ره) غایت رسالت انبیاء را تزکیه و تربیت می دانستند باید حوزه نقش جدی تری برای تربیت دانش آموزان ایفا کند.

وی گفت: برای اینکه یک مسئولیتی به قشر، گروه و صنفی سپرده شود باید ابزار لازم را فراهم کرد و ما هم اگر می گوییم روحانیت در بحث تزکیه و تربیت و پرورش افراد مسئولیت دارد باید ابزارهای لازم را هم برای طلاب فراهم کنیم لذا مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش ما است.

تاکید سند تحول بنیادین بر همکاری حوزه با آموزش وپرورش

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هفت مرتبه به صورت مستیقم و سه مرتبه به صورت غیرمستقیم به حوزه علمیه اشاره شده و آموزش و پرورش همانگونه که در سند تحول بنیادین آمده برای رشد و بالندگی نیاز به کمک همه دستگاه ها بخصوص طلاب دارد.

مشاور وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: حوزه علمیه هم برای توسعه اثرگذاری خود به آموزش و پرورش نیاز دارد و طلاب تربیت شده باید معارف اهل بیت سلام الله علیها را به آموزش و پرورش منتقل کنند تا جامعه ای بالنده، شکوفا و اسلامی درشان جمهوری اسلامی داشته باشیم و این همکاری ها باید ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: همکاری حوزه و آموزش وپرورش از پیش از انقلاب بوده و پس از انقلاب هم ادامه داشته و از اواخر ۷۰ به صورت رسمی آغاز و در دهه ۸۰ وسیع تر شد اما در دهه ۹۰ در شورای انقلاب فرهنگی مصوبه ای برای همکاری های سازمان یافته تر شکل می گیرد و مصوب می شود که دفتر ستاد همکاری ها با ماموریت های مشخص در زمینه نیروی انسانی پژوهش آموزش تالیف متون و … تشکیل شود اما متاسفانه با توجه به اهتمام کم مسئولان وقت، ابلاغ این مصوبه چندین سال به تاخیر می افتد و در روزهای آخر دولت قبل ابلاغ می شود.

وی افزود: با ابلاغ این مصوبه همکاری ها و ارتباطات از قالب تفاهم ها خارج و در قالب برنامه هایی دیده شده که اجرای هر کدام از آن ها می تواند تحولی را ایجاد کند؛ یکی از این برنامه ها طرح «محراب» است که ارتباط مدرسه و مسجد را افزایش می دهد که در سال تحصیلی جدید با همکاری همه دستگاه ها مانند حوزه علمیه، کانون فرهنگی هنری مساجد، سازمان تبلیغات و سازمان اوقاف و امور خیریه و به همت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این برنامه با جدیت دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نیک زاد ادامه داد: با توجه به تاکید رهبری و بزگان برنامه دیگر ما «حضور» است تا نسل جدید با مفاخر حوزه که نام آن ها در دنیا و دانشگاه های مهم جهان مطرح است آشنا شوند و روش های تربیتی حوزه مانند مباحثه در آموزش و پرورش هم بکار گرفته شود.

فراخوان ایده های طلاب برای کمک به آموزش و پرورش

رویداد زنگ بهشت در قم به صدا درآمد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری رویداد زنگ بهشت گفت: تمام طلاب فعال در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش می توانند ایده ها، فعالیت های تاثیرگذار و اقدامات خلاقانه خود را در پایگاه اطلاع رسانی رویداد زنگ بهشت ثبت کنند

دبیر ستاد همکای های حوزه علمیه و وزارت آموزش وپرورش گفت: با این اقدام از خلاقیت و ظرفیت طلاب در آموزش بهتر و جذاب تر دانش آموزان استفاده خواهد شد و در پایان به صاحبان ایده های برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد و حمایت های مادی و معنوی از آنان می شود فعالیت ها به نام افرادی که طرح را ارائه داده اند ثبت خواهد شد.پایان پیام/۱۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا