اخبار مهمکمیسیون فرهنگی

مشارکت حداکثری در انتخابات؛ ضامن تقویت جمهوریت و اسلامیت

خبرنگار : سمیرا انصاری

آستان بهارستان ؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه مردم هوشیار هستند و می‌بینند دشمنان چگونه در منطقه به ایجاد ناامنی دست زده‌اند، ظهار کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «رأی دادن، حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخابات، برای ما امنیت می‌آورد»، در حقیقت هم جمهوریت و هم اسلامیت ما وابسته به حضور قوی در انتخابات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق طباطبایی‌نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نقش مجریان و ناظران انتخابات بر مسئله مشارکت حداکثری و رقابت سیاسی سالم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، گفت: مهم این است که مجریان و ناظران انتخابات زمینه رقابت‌ سالم و عادلانه را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه تفاوتی بین افرادی که نامزد انتخاب شده‌اند و مجریان و ناظران برای فراهم کردن این بستر نیست، افزود: باید برای ایجاد حس رقابت و جذب مشارکت مردم برای حضور پای صندوق‌های رأی‌ از ظرفیت رسانه‌های جمعی بهره گرفت و در این راستا اقدامات مضاعفی را انجام داد.

ضرورت صیانت از رأی مردم

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد با تأکید بر ضرورت تشویق و ترغیب آحاد جامعه برای شرکت در انتخابات، اظهار کرد: معتقدم مهم‌ترین کار این است که مردم بدانند، هم مجریان و هم ناظران برای رأی آنها ارزش قائل هستند و آن رأیی که مردم در صندوق‌های رأی می‌اندازند، در فرایند انتخابات، حفظ و صیانت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مجریان و ناظران بتوانند این باور را نهادینه کنند، آن هنگام رأیی که مردم در صندوق‌های رأی می‌اندازند، نتیجه‌بخش است و مردم حتماً برای رأی خود نیز ارزش قائل می‌شوند و برای حضور در انتخابات، مشارکت خواهند کردند.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد درباره نقش فعالان و احزاب سیاسی حامی و رقیب دولت در زمینه امیدآفرینی با توجه به تلاش‌های دشمنان در یأس‌آفرینی بین مردم، بیان کرد: احزاب مختلفی که در زمینه‌های سیاسی فعال هستند، درست است که با هم رقیب هستند اما در داخل خانواده جمهوری اسلامی تعریف می‌شوند و دشمن آنها را هدف قرار داده است.

مثمرثمر بودن اقدامات احزاب سیاسی برای مشارکت حداکثری

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احزاب سیاسی با توجه به وضعیت امروز منطقه از یکسو و تأکیدات رهبر انقلاب بر مشارکت حداکثری و رقابت سالم از سوی دیگر، می‌توانند با فراخوان طرفداران و حامیان خود و ترغیب آنها به حضور در صندوق‌های رأی فعالانه وارد میدان شده و مشارکت حداکثری را رقم بزنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم هوشیار هستند و می‌بینند دشمنان چگونه در منطقه به ایجاد ناامنی دست زده‌اند، ابراز کرد: با توجه به اینکه رهبر انقلاب فرمودند «رأی دادن، حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخابات، برای ما امنیت می‌آورد»، در حقیقت هم جمهوریت و هم اسلامیت ما وابسته به حضور قوی در انتخابات رقم زدن سرنوشت به دست خودمان است.

تشخیص مردم؛ تشخیص سرنوشت‌ساز

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که تا چه میزان مشارکت حداکثری و فضای رقابتی بر تشکیل مجلس قوی و کارآمد مؤثر است، اظهار کرد: تشخیص مردم، تشخیص سرنوشت‌ساز است. مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب نامزدهای مدنظر، می‌توانند افراد کارآمد و شایسته را روانه مجلس کنند و در تشکیل یک مجلس کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی ایفای نقش داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه مردم با تشخیص صحیح خود، سرنوشت کشور را رقم می‌زنند، گفت اگر مردم در انتخابات حضور پیدا کنند و با تشخیص آگاهانه خود به افراد کارآمد، توانمند و شایسته رأی دهند، به طور طبیعی مجلس قوی شکل می‌گیرد که عصاره همه فضایل ملت باشد اما عدم حضور مردم موجب می‌شود تا افراد مؤثر، متخصص و صاحب‌نظر به مجلس راه نیابند و این از سطح کارآمدی مجلس نیز خواهد کاست. پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا