اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

معاون فناوری اطلاعات بنیاد بین المللی اسراء: استفاده از هوش مصنوعی در موسسه اسراء/هدف موسسه اسراء انسان سازی و تمدن سازی است

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛‌ معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد بین المللی اسراء گفت: برنامه ما برای آینده موسسه این است که نگاه آینده پژوهشی داشته باشیم در گام نخست برای هوش مصنوعی برنامه ریزی انجام شده است. 

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نشست خبری رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد بین المللی اسراء در این نشست اظهارداشت: برنامه ما برای آینده موسسه این است که نگاه آینده پژوهشی داشته باشیم در گام نخست برای هوش مصنوعی برنامه ریزی انجام شده است. همچنین روی بحث داده کاوری و متن کوری و پردزش گفتار کار می شود.

وحید احمدی افزود: نقش فناوری اطلاعات در بنیاد اسراء پررنگ است و سامانه جامع رسانه ای داریم که بخش های مختلف را پشتیبانی می کند و تمام فعایت های آموزشی و پژوهشی در این سامانه تعریف شده است.

وی بیان کرد: نسخه جدید نرم افزار کتابخانه جامع اسراء سال گذشته تولید شد که شامل تمام آثار آیت الله جوادی آملی به زبان فارسی و عربی می شود.

معاون فناوری اطلاعات موسسه اسراء تصریح کرد: این نرم افزار دارای جستجوی پیشرفته و ابزارهای دیگر است و پژوهشگران می توانند به راحتی با دانلود این نرم افزار پژوهشی استفاده کنند.

نرم افزار کتابخانه جامع «مرقوم» یک ابزار پژوهشی است

وی ادامه داد: نرم افزار کتابخانه جامع اسراء، با نام «مرقوم» یک ابزار پژوهشی است که از ابزارهای نوین برای پژوهشگران استفاده شده است.

احمدی بیان کرد: بخصوص در زمان کرونا جلسات مجازی و زیرساخت های ارتباطی گسترده تر شد. همچنین زیرساخت های پردازشی حافظه ای و ذخیره سازی را انجام دادیم.

وی گفت: برنامه ما برای آینده موسسه این است که نگاه آینده پژوهشی داشته باشیم در گام نخست برای هوش مصنوعی برنامه ریزی انجام شده است. همچنین روی بحث داده کاوی و متن خوانی و پردازش گفتار کار می شود. امیدورایم اواخر سال یا سال آینده این اقدام انجام شود.

وی اظهارکرد: بحث بعدی گذار از نسل های اول و دوم به نسل های چهارم و پنجم و رسیدن به انسان سازی و تمدن سازی است. لذا ورود و بکارگیری علم در بحث فناوری از دیگر دغدغه های پژوهشی اسراء است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد بین المللی اسراء گفت: در سال جاری ۱۰۰ پژوهشگر روی ۱۰۷ پروژه پژوهشی کار می کنند.

وی در مورد کتاب های منتشر شده در سال جاری بیان کرد: کتاب رحیق مختوم (جلدهای ۳۳ و تا ۳۵)، کتاب شرح حکمت متعالی با موضوع فلسفه، کتاب تفسیر تسنیم اثر برگزیده جهان اسلام (جلدهای ۵۸ تا ۶۱)، کتاب عقلانیت شهود(جلد سوم) و شرح جامعه کبیره تاکنون منتشر شده است. همچنین فصل نامه اخلاق (شماره ۱۸ تا ۲۱) و سه فضلنامه حکمت نیز در سال جاری منتشر شده است. پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا