اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

معاون پژوهشی بنیاد بین المللی اسراء: بنیاد اسراء دارای ۱۱ مرکز آموزشی-پژوهشی تخصصی است

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ قائم مقام ریاست موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء گفت: این موسسه در بخش سازمان جهانی ۱۱ مرکز آموزشی در رشته های تخصصی حوزه علمیه با هدف پژوهش محوری دارد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نشست خبری رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

معاون پژوهشی و فناوری بنیاد بین المللی اسراء در نشست اظهارداشت: ۹ جلد کتاب «عقلانیت شهود» تا پایان آذرماه ۱۴۰۱ چاپ می شود و دوره ۱۶ جلدی آن منتشر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی روح اللهی افزود: در بخش فقه مجموعه آثار علامه جوادی آملی در ۴۰ جلد منتشر می شود که البته سالانه چهار جلد آن به چاپ می رسد.

وی با بیان اینکه برای سال آینده چند برنامه مدنظر داریم، گفت: نخست نظریه پردازی از آثار استاد و دوم تدوین منظومه علمی و فکری آیت الله جوادی آملی جزء برنامه های آتی ما است که پژوهش های تطبیقی میان رشته ای آن در حال مطالعه است.

وی افزود: در بخش معاونت فرهنگی موسسه نیز عمومی سازی سخنان آیت الله جوادی آملی با محتوای قابل فهم از اندیشه ایشان در دستور کار است.

قائم مقام ریاست موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء گفت: این موسسه در بخش سازمان جهانی ۱۱ مرکز آموزشی در رشته های تخصصی حوزه علمیه با هدف پژوهش محوری دارد.

موسسه اسراء ۷۶۰ دانش پژوه و ۱۱۵ استاد دارد

وی تاکید کرد: تمام ۷۶۰ دانش پژوه و ۱۱۵ استاد این موسسه، آموزش فنون پژوهشی را در کنار آموزش فرا می گیرند.

وی بیان کرد: در مراکز حوزوی دکترای پژوهش محور نداریم و همه آموزش محور هستند. اما موسسه اسراء برای سه رشته فلسفه، تفسیر و نهج البلاغه تقاضای پژوهش محور بودن داده است.

معاون پژوهشی موسسه اسراء در مورد منابع تامین هزینه های پژوهشی موسسه اسراء نیز اظهارداشت: تمام مراکز پژوهشی قم طبق آیین نامه باید هزینه کنند. این موسسه هیچ هزینه کمکی از دولت دریافت نمی کند. ما مجری طرح های دو وزارتخانه دولت هستیم آنان سفارش می دهند و ما پژوهش می کنیم. بخشی از هزینه ها هم طبق تفاهم نامه ای که با وزارت ارشاد داریم انجام می شود. برخی طرح ها هم بانی و خیر خاص دارد. به عنوان مثال در بخش محیط زیست یک شخص خواستار پژوهش شد که نتیجه پژوهش ها در قالب کتاب به سه زبان منتشر شد.

وی بیان کرد: پنج شنبه پیش رو جلد هفتم کتاب رجال تفسیری رونمایی می شود. جای بحث های تفسیری و رجالی خالی بود و با تدوین این کتاب خلع تا حدودی برطرف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روح اللهی گفت: نگارش این کتاب از پنج سال پیش کلید خورد و طبق نظر آیت الله جوادی آملی هر روایتی، روایت تفسیری نیست بلکه روایتی تفسیری است که در تفسیر آیه یا بخشی از یک آیه باشد لذا چهار هزار و شش راوی که روایت های تفسیری دارند در این کتاب نام برده می شود.

وی بیان کرد: تا جلد هفتم این کتاب ۵۷۴ راوی نام برده شده و در ۲۰ جلد نام تمام راوی ها می آید.پایان پیام/۱۱۰

منبع:‌ پایگاه خبری ۱۹دی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا