اخبار مهمکمیسیون عمران

پروژه‌های عمرانی ضروری در اولویت قرار گیرد

آستان بهارستان؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منابع مالی دولت برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام کافی نیست، گفت: پروژه‌های ضروری که موجب رضایت مردم و امید در جامعه می‌شود باید در اولویت توزیع منابع مالی قرار بگیرند.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست با شهرداران، دهیاران و مسئولان محلی شهرستان‌های نطنز، بادرود و قمصر در محل امامزاده آقا علی عباس، گفت: سفرهای نظارتی با هدف بازدید میدانی و بررسی روند اجرای پروژه های عمرانی شهرستان‌ها از نزدیک و تلاش برای رفع موانع موجود صورت می‌گیرد و پس از نظارت‌های میدانی نیز جلسات متعددی را در محل کمیسیون عمران مجلس برگزار و مصوبات سفر‌ها را که به مسئولان اجرایی و متولی ابلاغ شده است پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی در شهرداری‌ها ادامه داد: کمبود بودجه یکی از مشکلات اصلی شهرداری‌هاست، از این رو برای کمک به شهرداری‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۱ وزارت نفت را مکلف کردیم به میزان ۱۹ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر به دستگاه‌های اجرایی پرداخت کند که در میان شهرداری‌ها نیز بهره‌مند می‌شوند و از طرفی برای آسفالت معابر برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز منابعی پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در همین راستا روز گذشته جلسه ای با وزیر نفت در محل کمیسیون عمران داشتیم که مقرر شد ۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار مربوط که به قیر از سال گذشته باقی مانده را تا انتهای تیرماه به دستگا‌های اجرایی پرداخت کند.

عمده پروژه ها در حال اجرا

رضایی کوچی افزود: خوشبختانه عمده پروژه هایی که امروز بازدید کردیم، در حال اجرا بوده و برخی از آنها پیشرفت خوبی داشته است‌، بهسازی راه‌ها و روکش جاده و زیباسازی مسیر‌های منتهی به مناطق گردشگری از جمله مطالبات به حق مطرح شده بود، لذا از مسئولان اجرایی درخواست داریم با توجه به مصوبات این سفر، پیگیری‌های لازم را انجام داده و پروژه ها را طبق زمان بندی پیش ببرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی بسیاری در کشور وجود داشته که از زمان اجرای آن بیش از ۳۰ سال گذشته و نیمه تمام باقی مانده اند و به دلیل محدودیت منابع مالی دولت، تکمیل همه آنها امکانپذیر نیست لذا باید اولویت بندی کرده و پروژه هایی را به اتمام برسانیم که ضروری بوده و موجب رضایت و امید مردم می‌شود، از این رو اعتبارات باید هدفمند و عادلانه در مناطق و استان‌ها توزیع شود. بنده تاکید دارم باید توسعه متوازن در کشور ایجاد شده و همه استان‌های کشور با هم رشد کنند در غیر این صورت برخی استان‌ها هر سال محروم‌تر شده و مردم آن منطقه به مرور مهاجرت می‌کنند.

نشست رییس کمیسیون عمران با شهرداران و مسئولان شهرستان بادرود

از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن نهایت استفاده را داشته باشیم

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن برای افزایش عرضه و کنترل قیمت خانه نهایت استفاده را داشته باشیم، تصریح کرد: تمامی مطالبات مردم و مسئولان این منطقه به حق بوده و هیچ خواسته نادرستی مطرح نکردند، از این رو باید تلاش کنیم تا پروژه‌ها را به نتیجه مطلوب برسانیم.

رحمت الله فیروزی پور نیز در این نشست با اشاره به بازدید‌های صورت گرفته در سفر نظارتی اعضای کمیسیون عمران گفت: در جریان این سفر تاکنون پروژه های بسیاری مورد بازدید اعضای کمیسیون عمران قرار گرفت، البته پروژه های دیگری نظیر سه راهی عباس آباد و ایستگاه راه آهن بادرود، بهسازی جاده متین آباد به بادرود نیز هستند که از جمله مطالبات و خواسته مردم بوده که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم نطنز، بادورد، قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرستان بادرود، پرجمعیت ترین شهرستان حوزه انتخابیه بنده است و با توجه به افزایش جمعیت نیاز به مسکن یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید توسط وزارت راه و شهرسازی مورد توجه قرار گرفته تا اقدامات موثری در این حوزه صورت بگیرد. در حوزه حمل و نقل ریلی نیز توسعه ایستگاه راه آهن بادرود و ایجاد ترمینال باربری بادرود با توجه به ترافیک ریلی در این منطقه نیازمند توجه مسئولان است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی‌های متعدد و مشکلات اعتباری، زیرساخت های منتهی به امامزاده آقاعلی عباس(ع) به عنوان یکی از ۵ منطقه زیارتی کشور  از شرایط مناسبی برخوردار نبوده، لذا با توجه به کافی نبودن درآمد‌های آستان، علی رغم اینکه در ردیف بودجه حرم‌های مطهر(ع) نیز قرار گرفته لازم است برای ایجاد امکانات رفاهی زائرین زیرساخت‌های این منطقه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه جلسه سایر مسئولان استانی و منطقه‌ای نیز به بیان مشکلات موجود در حوزهای مختلفی نظیر راه‌های مواصلاتی، بافت‌های فرسوده و مسکن، آب و برق پرداختند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا