اخبار فراکسیون‌هااخبار مهمکمیسیون اجتماعی

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان جهت تجهیز ناوگان اورژانس اجتماعی

آستان بهارستان؛ در بازدید اعضای فراکسیون زنان مجلس از اورژانس اجتماعی و خانه امن استان ایلام مطرح شد که  ۴۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای تجهیز ناوگان اورژانس پیش بینی شد.

اعضای فراکسیون زنان مجلس امروز (جمعه ۴ تیر ماه) از اورژانس اجتماعی و خانه امن استان ایلام بازدید کر‌دند و در نشستی با کارکنان در جریان مشکلات و مطالبات آنها قرار گرفتند.

فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه کارکنان اورژانس اجتماعی در فوریت‌های اجتماعی پیشگام و خط مقدم هستند، گفت: اینکه اورژانس اجتماعی باید در ابتدا جایگاهش را پیدا کند این مهم در دستور کار کمیسیون اجتماعی و سازمان بهزیستی است و می بایست به سرعت این مهم را تعیین تکلیف و در اولویت قرار دهیم البته نمی‌توانیم طی دو تا سه ماه آینده مسائلی که توسط مدیرکل مطرح شد را تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه داد: مشکلات ساماندهی کارکنان نیز بر اساس طرح ساماندهی استخدام که در دستور بررسی کار مجلس قرار دارد، پیگیری  خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: در بودجه ۱۴۰۱ علاوه بر پیش‌بینی بودجه ای برای سازمان بهزیستی، بودجه‌ای  برای تجهیز و خریداری ناوگان اورژانس به میزان  ۴۰۰ میلیارد تومان و برای حمایت از دختران و زنان در معرض آسیب ۳۰۰ میلیارد تومان با پیگیری کمیسیون  اختصاص یافت.

قاسم‌پور ادامه داد: البته باید در تخصیص بودجه به سمت استان‌هایی مانند ایلام تلاش شود.

سارا فلاحی سخنگوی فراکسیون زنان مجلس در این نشست گفت: اگر یک درصد حق آلایندگی به استان تزریق شود مشکلات زیادی حل خواهد شد.

بهزیستی تنها سازمانی که در نهاد تصمیم‌گیر کمترین نماینده را دارد

حسین نورعلی‌وند مدیرکل بهزیستی استان ایلام در جریان این بازدید با بیان اینکه سازمان بهزیستی تنها سازمانی است که در نهاد تصمیم‌گیر کمترین نماینده را دارد، گفت: متأسفانه امکانات و نیروی انسانی سازمان با مأموریت‌ها و همچنین ساختار فرهنگی منطقه متناسب با رشد امکانات و تکنولوژی نیست؛ استان ایلام با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زیادی مواجه است و اگر برای حل و ساماندهی آنها چاره‌اندیشی نکنیم در آینده با آسیب‌های جدی مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: امیدواریم خروجی این جلسه را طی دو تا سه ماه آینده ببینیم و اورژانس اجتماعی و این مجموعه به صورت خرید خدمت فعالیت می‌کنند و ۷۰ درصد همکاران ما خانم و ۳۰ درصد آقایان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه بهزیستی در کشور تنها به عنوان جایگاهی برای مسئولان است، تصریح کرد: متأسفانه به این موضوع به صورت تخصصی و ویژه نگاه نمی‌کنند؛ چرا اورژانس به صورت یک سازمان چارت‌های سازمانی ندارد. در این رابطه باید در کارکنان انگیزه ایجاد شود و می طلبد مجلس به این مهم توجه کند که یا سازمان اورژانس به صورت مستقل تشکیل شود و یا چارت سازمانی داشته باشد.

نورعلی وند با بیان اینکه بهزیستی استان ۶هزار نفر را تحت پوشش دارد، گفت: ۳۸۰ نفر از این تعداد بدسرپرست و ۲۸۷ نفر خودسرپرست هستند؛ متأسفانه مستمری مددجویان از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و در واقع مستمری زن سرپرست خانوار با فرض از کار افتاده تفاوتی نمی‌کند و می‌طلبد مجلس به این مهم توجه داشته باشد.

وی همچنین بر ضرورت تخصیص اعتبار برای زنان و دختران در معرض آسیب تأکید کرد و ادامه داد: این مرکز به صورت استیجاری است و نیازمند تأمین تجهیزات و امکانات هستیم. همچنین مددکاران نیز نیاز به حمایت قضایی دارند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا